Veckans muskel- biccarna 2010-10-04 - 17:51:24




Dålig biceps



Bra biceps


Denna veckans muskel är nog den muskel man tänker på mest när man tänker på gymträning.. Bicepsträning är nog också den muskel som mest är förknippad med ordet discogyma. Ni kommer väl ihåg? Ola, förra veckans profil, discogymmaren? Om inte läs Förra Veckans profil - Ola.

Musculus biceps brachii "armens tvåhövdade muskel" är det latinska namnet på veckans muskel och har som främsta uppgift att böja armbågsleden och rotera underarmen.

Biceps är ett mycket maskulint begrepp och en stor biceps står oftast för tron att personen är stark. Och jag måste erkänna att en stor biceps med pulserande ådror är riktigt mysigt, eller vad tycker ni?

Biceps är en mycket svår muskel att isolera helt i träning, men jag ska ge er några av de övningar jag gillar att köra när det är dags att pumpa biccarna på gymmet. För att se övningsutförande, klicka på övningens namn.

Curlstångscurl - Den ultimata övningen för att träna dina biceps, nästan alltid den första övningen jag kör när jag kommer till gymmet en bicepsdag. Tänk bara på att när du släpper ner stången att hålla emot.
Hammercurl - Riktigt lysande övning som brukar, iallafall på mig, ge sjukt tryck i bicepsen och man känner riktigt hur biceps får jobba, dock kanske inte denna övningen passar alla.
Kabelcurl - En bra övning som du verkligen ska köra jättestrikt på utförandet. Om detta är fallet får du riktigt bra kontakt i dina biceps = stora biceps. Är det något som attraherar kvinnor mer än ett par stora klubbor på armen? eller vad tycker ni läsarna?

Har ni missat de förra veckornas veckans muskel?
Veckans muskel - Rattarna
Veckans muskel - Ruumpah


0 kommentarer




Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Till bloggens topp









Blogg listad på Bloggtoppen.se Hälsa Sport bloggar Blogglista.se BlogRankers.com Hälsa Bloggparaden Reggad på Commo.se Pinga Frisim Hälsoblogg


Nätapotek
RSS 2.0






bloglovin