Dagens Kalori och träning! 2010-11-29 - 16:27:19



Fullkorns Havregrynsgröt

Fullkorns Havregrynsgröt ligger mig varmt om hjärtat och jag äter det iallafall en gång om dagen innan träning. För du kan få en bra laddning mat med begränsat kaloriintag men med bra mängd kolhydrater för att få energi till passet. Jag själv brukar ta ungefär 60 gram havregryn och detta blir alltså portionsvikten. Tänk på att näringsvärdena är för bara havregrynen och inte per gram färdig gröt.

Vikt per portion: 60 gram
Kalorier per 100 gram: 350 kcal
Kalorier per portion: 210 kcal

Havregrynsgröt, tycker jag, ger en bra mättnad och bra energi till fysiska övningar och är ett självklart val vid kolhydratsladdning.




Dagens träning och den nya veckan kommer inledas med som vanligt ryggpass. Jag har sett fram emot detta passet hela helgen och kommer med uppdateringar senare ikväll eller imorgon! Det kommer bli ett ensamt pass då Matte inte ska träna med mig idag.



0 kommentarer




Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Till bloggens topp









Blogg listad på Bloggtoppen.se Hälsa Sport bloggar Blogglista.se BlogRankers.com Hälsa Bloggparaden Reggad på Commo.se Pinga Frisim Hälsoblogg


Nätapotek
RSS 2.0






bloglovin