Dagens kalori 2010-11-23 - 14:36:32



Äpple

Då intag av fibrer är mycket viktigt för dig väljer jag idag att ta upp lite frukt som kan ge dig ett litet intag av fibrer. Vikten hos ett genomsnittligt äpple väger ungefär 120 gram.

Vikt per portion: 120 gram
Vikt per 100 gram: 56 kcal
Vikt per portion: 67 kcal

Förutom att äpple är gott och ger dig ett intag av fibrer kan äpple vara något som snabbt kan ge dig lite extra energi. Jag gillar ta ett äpple på gymmet och äta medan jag cyklar hem, fyller upp lite kolhydrater i musklerna!




1 kommentarer




Kommentarer


Postat av: Jenny

Ska nog testa det med gröten, börjar bli lite trött (men bara lite!) på vanliga gröten med mjölk och kokt ägg till. Men proteinpulver i så kan jag skippa äggen :)



Använder du samma mängd havregryn och vatten som annars? Eller ska man ha mer vatten i? Vad har du för smak på proteinet? Har bara jordgubb hemma just nu, blir nog inte så gott kanske, och just detta proteinpulver är inte vidare gott öht. Men ska beställa nytt. Har du choklad i eller? Det är vassle vi snackar om va?

2010-11-23 - 21:15:50


URL: http://millbergskan.wordpress.com




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Till bloggens topp









Blogg listad på Bloggtoppen.se Hälsa Sport bloggar Blogglista.se BlogRankers.com Hälsa Bloggparaden Reggad på Commo.se Pinga Frisim Hälsoblogg


Nätapotek
RSS 2.0






bloglovin