Dagens kalori 2010-11-24 - 09:44:55



Nötfärs 15 % fett

Jag brukar själv alltid köpa den nötfärs med 12 % fett, men jag tar med i mina beräkningar att det är nog inte alla som tänker på samma vis som mig. Därför tar jag en medelväg! 15 % fett, och 250 gram kommer alltså bli portionstorleken!

Vikt per portion: 250 gram
Vikt per 100 gram: 206
Kalorier per portion: 515 kcal

Kaloriantalet ökar mycket när fettprocenten ökar då fett innehåller mycket energi. Som sagt är detta en av anledningar till att jag tar en nötfärs med mindre fettprocent. Man gör som man vill! Förutom att nötfärs är sjukt gott är det en ypperligt bra källa till proteiner, kreatin etc!

Ät nötfärs bli stor!



2 kommentarer




Kommentarer


Postat av: GUEVACCI

hehe sant men det är så gott så man tänker inte fettet i den ;D funderar på köpa nåra imrn ^^ hur mår du?

2010-11-24 - 17:41:34


URL: http://guevacci.blogg.se/



Postat av: juliaericson

i helgen så festade jag och umgicks med polare :) tog de lite chill typ. ja den här veckan blir lugn, kör nog på en lugn helg också. själv då? =)

2010-11-24 - 23:19:17


URL: http://saviourtonight.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Till bloggens topp









Blogg listad på Bloggtoppen.se Hälsa Sport bloggar Blogglista.se BlogRankers.com Hälsa Bloggparaden Reggad på Commo.se Pinga Frisim Hälsoblogg


Nätapotek
RSS 2.0






bloglovin