VIkten av disciplin 2010-09-17 - 15:59:37


Disciplin kan nog för många låta som något jobbigt men jag menar att det är något väldigt härligt just för att man mår så bra efteråt. Hur många av er har inte stuckit ut och sprungit och tyckt att det är pest men sen när ni duschat och sitter där i soffan så känns det så jäkla bra. Tänker man efter så är det så med det mesta.
Dom där gångerna man kommer hem och är trött och absolut inte känner för att gå till gymet, det är dom gångerna man kan vara extra stolt om man släpar sig iväg. Är det något jag blir trött på så är det alla ursäkter om varför folk inte hinner eller kan träna! Det finns hur många ursäkter som helst men då brukar jag fundera över varför vissa faktiskt lyckas ta sig tid. Men som med mycket annat så handlar det om motivation och mål. Men lägger man inte tiden själv så kanske man inte skall snacka så mycket eller tala om för dom som faktiskt släpar sig iväg till gymet och kämpar att det är töntigt.

För att berätta lite om helgen så kan den sammanfattas i god mat, plugg och vila. Som jag skrev i ett annat inlägg så fick vi massor av bröd av en polare så då tog jag tillfället i akt att skoja till det lite och steka brödtärningar och krydda dom tillsammans med stekt fläskkarré.

Plugget var la inte så mycket att skryta med direkt för det blev varken särskilt mycket eller jobbigt. Det blev att besvara lite instuderingsfrågor om jordmekanik. Jag vet inte om jag är den enda, men jag får ganska ofta en liten aha upplevelse då jag inser hur mycket mer det ligger bakom något än vad man trodde. Menar jord känns ju inte jätte avancerat precis men ändå har vi en bok på några hundra sidor som handlar om just detta - och detta är bara grundkurs..

Det bästa med helgen måste ändå vara att få vila. Det blev inget festande den här helgen och efter att ha tränat varje vardag under veckan var det skönt att bara få slappa. Lite det jag menade med innan att det är skönare att luta sig tillbaka om man vet att man varit duktig. just nu är ett sådant tillfälle då både jag och Martin sitter och slappar i soffan efter ett nice axelpass. Jag sitter här och skriver medan Martin sitter och spelar angry birds på sin nya iphone.

Jag vill avsluta med att citera den store Arnold: "The resistance that you fight physically in the gym and the resistance that you fight in life can only build a strong character"


0 kommentarer




Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Till bloggens topp









Blogg listad på Bloggtoppen.se Hälsa Sport bloggar Blogglista.se BlogRankers.com Hälsa Bloggparaden Reggad på Commo.se Pinga Frisim Hälsoblogg


Nätapotek
RSS 2.0






bloglovin