Arnold kungen Schwarzenegger 2010-09-17 - 15:58:57


Många undrar vilka förebilder man har som träningsnarkoman eller träningsintresserad! Kalla oss vad ni vill! I mitt fall (Martin) kan jag säga att Arnold är en av mina stora förebilder. Det handlar inte bara om att han hade sjuk fysik eller insane symmetri. Utan grejen med Arnold är allt han har uppnått och inom flera olika forum. Om vi tar en snabbgenomgång av Arnolds liv som Mr Olympia flerfaldiga gånger, världskänd skådespelare och nu högt uppsatt politiker så ser man snabbt av en average svensson aldrig skulle kunna nå till dessa höjderna.

Det är just detta tankesättet som har skapat namnet på denna bloggen. Drivkraften hos såna människor som Arnold, Mig och Johan är svåra att hitta. Vi försöker inte vara "normala" utan unika.

Varför ska man nöja sig med att vara som alla andra?

Vi kan gå ännu längre och svara på vad folk kommenterar tankesättet "Varför är du inte nöjd som du är? Man ska lita på sin personlighet!" Som en av våra klasskamrater diskuterade med oss bara för några timmar sen. Jo visst ska man vara nöjd med sin personlighet, men bara för man är nöjd med något, varför ska man inte försöka att utveckla så den blir ännu bättre? Ta kroppen som exempel - Jag tränar för att må bra och se bra ut. den dagen jag började träna började mitt självförtroende gå upp. Varför då inte fortsätta att forma kroppen för att forma sin personlighet. Jag kan själv säga att jag vill inte sluta utvecklas. När man slutar utvecklas, slutar man utvecklas som människa.

En sammanfattning av tankesättet "drivkraft" kan sammanfattas i ett citat från Kungen Arnold, detta citatet avslutar även detta inlägg!

"For me life is continuously being hungry. The meaning of life is not simply to exist, to survive, but to move ahead, to go up, to achieve, to conquer"



0 kommentarer




Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Till bloggens topp









Blogg listad på Bloggtoppen.se Hälsa Sport bloggar Blogglista.se BlogRankers.com Hälsa Bloggparaden Reggad på Commo.se Pinga Frisim Hälsoblogg


Nätapotek
RSS 2.0






bloglovin