Veckans muskel - Triceps 2010-10-26 - 20:52:40

 

Bra triceps



 

 

Dålig triceps



Trumvirvel...........! Merdrivkraft.se presenterar Veckans muskel -  Triceps! Denna underbara, muskulösa utbuktning på undersidan armen är en skönhet som slår det mesta!

Vad är det som gör triceps så grym?
Denna fantastiska muskel är anledningen till varför tjejer gillar armar. Triceps brachii (Det latinska namnet!) är muskeln som gör att din arm ser grov ut och anledningen att tjejerna vill tafsa på din arm.

Triceps vars nobla smeknamn är den trehövdade muskeln på överarmens baksida ser till så armen kan räta ut sig och är biceps brachiis motverkande muskelgrupp.

Jag är själv ett riktigt stort fan av tricepsträning och tänkte rekommendera några övningar som kan få fart på er triceps:

Pushdowns - Pushdowns är enligt mig en av mina basövningar till triceps och du kan antingen välja att köra med stång eller rep för lite olika träning. Det bästa är att ni känner efter själv. Att tänka på är utförandet och ett strikt sådant ger dig en riktigt fin triceps.
Liggande tricepspress - Vid rätt utförande kan denna övning ge mycket bra kontakt i triceps. Tänk på att hålla armbågarna och axlarna stilla och lyfta med triceps.
Hantelsträck bakom nacken - Hantel eller med stång, detta är en skön övningar som jag brukar avsluta med!

Tänk på att vid bänkpress och armhävningar tränas triceps sekundärt så träning av triceps bör inte ske dagen innan eller efter ett bröstpass.

Stay big!



2 kommentarer




Kommentarer


Postat av: Z A N D R A :)

sv: ja, jag kan nog utan att skryta säga att jag är bland de bättre i laget :p det har jag nog min pappa o mina bröder att tacka för ;) pappa är tränare (o spelar själv också) o mina bröder lirar också! :D med det menar jag att det är en hel del innebandysnack hemma ;D haha

2010-10-26 - 21:04:20


URL: http://decevven.blogg.se/



Postat av: liindblaads

Hej!

Gårdagens bloggvinnare är uppe! in och kolla om de va du !

SKulle de nu inte vara de så ta chansen att vinna i dagens blogg "extra chans" tre vinnare dras ikv

2010-10-27 - 08:00:49


URL: http://liindblaads.se




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Till bloggens topp









Blogg listad på Bloggtoppen.se Hälsa Sport bloggar Blogglista.se BlogRankers.com Hälsa Bloggparaden Reggad på Commo.se Pinga Frisim Hälsoblogg


Nätapotek
RSS 2.0






bloglovin