Några allmänna råd 2010-10-13 - 17:50:09

Här om dagen fick vi en kommentar om hur man kan motivera sig till träning och hur man skall äta och träna för bästa resultat.

Förs och främst vill jag bara säga att det är en djungel  av olika teorier hur man skall träna och äta. Men det viktigaste ligger nog i det första jag nämnde ovan, nämligen motivationen. Om man inte tränar så kommer man inte få några resultat över huvud taget. Hur hårt du kan pressa dig är en annan faktor. Allt handlar om vilja.

Hur hittar man då drivkraften? Jag tror jag talar för dom flesta då jag säger att det handlar om mål. Man måste ha något typ av mål att sträva mot. Det spelar ingen roll vad det är för mål bara det är något du vill sträva efter!

Ett väldigt vanligt mål för många är nog beach 20xx. dock kommer folk ofta på detta då våren börjar göra sig påmind. Gör dig själv en tjänst och bestäm dig nu! sätt upp ett mål och en del små mål på vägen.

Vägen mot målet kan ibland kännas lång och slitsam och vägen till målet är inte alltid lika rak som denna.



Träningen kommer säkert för dom flesta vara tråkigt i början, men tro mig det blir roligare! Själv har jag kört ett riktigt hårt pass idag och jag kan säga att känslan efteråt när jag sitter här i soffan verkligen gör allt slitet värt.

Hur skall jag äta? När det kommer till maten skulle jag i största allmänhet rekommendera att tillaga riktiga råvaror. Helst inga halv fabrikat eller liknande. Skippa godis och andra onyttigheter så mycket ni kan. Om detta är riktigt svårt så börja med att endast tillåta dig äta det tex på lördag. Och fuska inte med detta då du väl bestämt dig!

Allt eftersom det går bättre borde motivationen komma och fortsätt hela tiden utbilda dig själv genom att följa bloggen eller söka fakta på nätet i övrigt. Kom ihåg att alla har ups and downs men det som inte dödar det härdar. Så kämpa på och var stolta då ni nått era mål.

Stay motivated


7 kommentarer




Kommentarer


Postat av: Emma

cool blogg :)

2010-10-13 - 18:39:17


URL: http://emaleh.blogg.se/



Postat av: FRIDA HJÄRTA KEVIN

SV; Haha precis :D

Det är bra, själv? :)

2010-10-13 - 19:18:25


URL: http://HTTP://FRIDASJOBLOM.BLOGG.SE



Postat av: ÅSA



nee jag vet inte varför. har väll blivit lat/bekväm antar jag :P Säger saker som "jag gör det i morrn" osv :P hehe



okej tack för inlägget! ^^ hoppas jag kommer fram till ett mål!



ikväll kommer jag nog bara sitta här :P

Själv?

2010-10-13 - 19:44:56


URL: http://enjaveltill.blogg.se/



Postat av: juliaericson

nej, det gjorde jag inte :) vad gör du?

2010-10-13 - 20:06:05


URL: http://saviourtonight.blogg.se/



Postat av: Ina -20kg på 20 veckor

Mycket bra inlägg. "Been there, done that". Jag har haft berg-&dalbanor ibland, men enbart med kosten eftersom det är min akilleshäl.

Gud.. jag skulle kunna skriva en hel roman (igen;)) om motivation och allt sådant.. Men just nu är jag alldeles för exhalterad över dagens pass så jag får inte mycket vettigt ur mig ;)



Men ETT motto jag numera går efter är: Ser du ett mål, så ser du inga hinder!

Det är så sant! En del har inte tid.. men många utav dessa har alltid tid att kolla på tv?! En del bor på små orter där gymmet inte har så bra öppettider/barnpassning mm. Då tycker jag att träningsdvd:er passar till sådana situationer, likaså fitness-spel till nintendo wii om man har ett sådant. Mäta arm/ben/mage/midja/röv/lår 1 gång/veckan får mig att gå igång ;)

Att "helt plötsligt" öka i vikter på gymmet/orka springa i 10 min är fantastiska delmål att sträva efter. Mäta vilopuls..Vara "den duktige" som inte äter en muffins på fikat mitt i veckan.. Ja jisses, jag kan hålla på i en halv evighet =)

2010-10-13 - 20:08:08


URL: http://www.metrobloggen.se/euforiah



Postat av: juliaericson

Skönt! Gjorde jag också tidigare :D .

nu ska jag fixa något att äta och plugga.. gosh.

vilken film blir det? =)

2010-10-13 - 20:53:34


URL: http://saviourtonight.blogg.se/



Postat av: Ina -20kg på 20 veckor

Och DÄR fick du fram min sentimentala sida.. Fick en tår av dina ord där! Tack för dina ord, de värmde skall du veta :)

ÅH! Tänk om man kunde få uppleva det någongång, att bara bestämma sig ;)

Min PT tycker jag är en riktig livsnjutare som gör "lyxmåltider" av dietmat ;) Som tex råstekt potatis med purjolök och lite goa kryddor på, potatisgratäng på grönsaksbuljong istället för massa grädde och skit.. (ett litet urval av allt jag tydligen chockar honom med..haha:D )

Jag får inte äta nån sås eller nåt sådant nu under dessa veckor under dietdagarna serrö, så jag gör det bästa av situationen ;)

2010-10-13 - 20:55:30


URL: http://www.metrobloggen.se/euforiah




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Till bloggens topp









Blogg listad på Bloggtoppen.se Hälsa Sport bloggar Blogglista.se BlogRankers.com Hälsa Bloggparaden Reggad på Commo.se Pinga Frisim Hälsoblogg


Nätapotek
RSS 2.0






bloglovin