Innovation 2010-10-22 - 10:26:51

Godmorgon! Det blev en liten sovmorgon idag då jag o johan va uppe sent och testa göra vårt eget jordnötssmör! ha!

Det blev ju sushi igår på Johans födelsedag, 21 löjliga år! men måste berätta att sushi blir bara godare och godare desto fler gånger man äter det. Första gången jag åt det mådde jag illa efter 6 biten, nu.. finns det inget stopp!



Som sagt testade jag och johan att tillverka vårt eget jordnötssmör för att uppnå så hög jordnötshalt som möjligt då vi endast hittat 93% att köpa i området.




Enligt uträkningar skall detta jordnötssmör innehålla 98 % jordnötter! Glöm inte att skölja jordnötterna innan ni testar er fram, det är way too much salt på de man köper i affären.

Jordnötssmör

- Skitmånga tvättade jordnötter
-2 msk olivolja
-25 gram margarin

Blanda ihop med stavmixer/mixer/blender. In i kylen.

Detta blev bra för oss men ni får testa er fram!

Stay Innovative!

3 kommentarer




Kommentarer


Postat av: Ina -20kg på 20 veckor

å guuuuu va gött med jordnötssmör!!!=)

2010-10-22 - 11:13:14


URL: http://www.metrobloggen.se/euforiah



Postat av: liindblaads

jaa de e aldrig fel :)

jag läser Hotell & Restaurang med inrikning på Hotell så klart :)

2010-10-22 - 17:01:02


URL: http://liindblaads.se



Postat av: Z A N D R A :)

sv: okej, fan va kul :D

vem är vem av er förresten? :p

2010-10-22 - 18:56:58


URL: http://decevven.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Till bloggens topp









Blogg listad på Bloggtoppen.se Hälsa Sport bloggar Blogglista.se BlogRankers.com Hälsa Bloggparaden Reggad på Commo.se Pinga Frisim Hälsoblogg


Nätapotek
RSS 2.0






bloglovin