Veckans muskel - Axlarna 2010-11-01 - 14:24:22


Bra axlar


Dåliga axlar

Muskel som gör att du ser bred ut i tröjor är ingen mindre än axlarna. En bredaxlad invidiv anses oftast vara fysiskt starka. Musculus deltoideus, Deltamuskeln verkar över axelleden och dess viktigaste funktioner är bakåtpendling (extension), adduktion och utåtrotation av axelleden samt Framåtpendling (flexion), adduktion och inåtrotation av axelleden.

För att bygga stora axlar krävs mycket disciplin, iallafall för mig. Jag har svårt att bygga axlar men jag jobbar på det! Här kommer dock några övningar som kan hjälpa er på vägen:

Hantelpress - Klassiskt axelövning som jag nästan alltid kör vid ett axelpass, Skiftande med lätta eller tunga tyngder för olika träning på muskeln.
Framåtböjda hantellyft - Tänk på att inte ta förmycket vikt så utförandet blir lidande. Jag brukar ligga lutande på en bänk och göra samma rörelse.
Hantellyft åt sidan - Sittande eller stående är detta en mycket bra övning som bygger axelmuskler!

Se nu till att bygga assstora axlar så du ser farlig ut!

Har du missat Veckans muskel inläggen, klicka här


Stay big


4 kommentarer




Kommentarer


Postat av: Amanda

Oh ja! Det är bra med mig, smått uttråkad bara. Hur står det till själv?

2010-11-01 - 14:46:45


URL: http://amnnda.blogg.se/



Postat av: Z A N D R A :)

sv: ja, äntligen lov! :D du med? eller går du i skolan? haha :p

2010-11-01 - 20:52:03


URL: http://decevven.blogg.se/



Postat av: Maj

Jag undviker typ att bygga på axlarna, eftersom jag vill inte se bredaxlad ut... så de får bli underhållna på egen hand, då jag håller på med allt annat! ^^,



Nu börjar jag känna mig stammis här. Så fan, läget!? :D

2010-11-02 - 01:09:06


URL: http://majjohansson.blogg.se/



Postat av: Johanna

sv: Jadå det gjorde jag väl :) Vad händer idag?

2010-11-02 - 14:01:19


URL: http://johannaaolsen.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Till bloggens topp









Blogg listad på Bloggtoppen.se Hälsa Sport bloggar Blogglista.se BlogRankers.com Hälsa Bloggparaden Reggad på Commo.se Pinga Frisim Hälsoblogg


Nätapotek
RSS 2.0






bloglovin