Dagens kalori 2010-11-22 - 09:23:46



Lax

Enligt rekommendationer från livsmedelsverket skall man äta fisk 3 gånger i veckan får att få i sig essentiella fetter och diverse nyttigheter. Jag tror det är många här som inte riktigt håller denna rekommendation, speciellt inte jag. Fick reda på detta bara för någon dag sen, och jag ska försöka integrera fisken i min kost oftare från och med nu!

Lax kommer i alla dess former, rökt, kokt, stekt etc! Vi räknar bara vanlig Lax. De näringsvärden laxen har innan tillagning.

Vikt per portion: 250 gram
Kalorier per 100 gram: 181 kcal
Kalorier per portion: 452 kcal

Tänk på att lax innehåller bra fetter för kroppen och är en mycket god proteinkälla! Ät mer fisk!




1 kommentarer




Kommentarer


Postat av: Z A N D R A :)

sv: ja, bara bra! själv? :D

2010-11-22 - 15:01:39


URL: http://decevven.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Till bloggens topp









Blogg listad på Bloggtoppen.se Hälsa Sport bloggar Blogglista.se BlogRankers.com Hälsa Bloggparaden Reggad på Commo.se Pinga Frisim Hälsoblogg


Nätapotek
RSS 2.0






bloglovin