Dagens kalori 2010-11-17 - 21:31:53



Kvarg

Kan även kallas Kesella. Dagens kalori är som skrivet kvarg och nu tänker jag presentera kvarg lätt med fetthalt på 1 %. Oftast handlar jag dessa förpackningar som 250 gram och därför kommer 250 gram vara en portion, enligt mina mått.

Vikt per portion: 250 gram
Kalori per 100 gram: 75 kcal
Kalori per portion: 187.5 kcal

Kvarg är en sjukt bra produkt för att blanda ut till diverse såser och tillbehör till vilket mat som helst. Jag är en flitig användare av kvarg/kesella och äter nästan detta varje dag blandat med proteinpulver.






6 kommentarer




Kommentarer


Postat av: tum

vinnaren av dagensblogg är nu uppe. titta förbi och se om du blev elr inte gumman<3 men du har alltid ett nytt chans nästa gång. emn ajg tackar att du ville vara med<33

2010-11-18 - 20:20:59


URL: http://onleytum.blogg.se/



Postat av: Ina -20kg på 20 veckor (1,5vecka kvar)

WOOOHOO!! KESELLAAAA!! :D Så gött med krossad ananas + kesella =)

Dipsåser blandat m kesella + curry/vitlökspeppar/örtsalt/vad-fan-som-helst, till att döppa gurk-, och morotstavar i är kalasgott med :D

2010-11-18 - 20:28:59


URL: http://www.metrobloggen.se/euforiah



Postat av: Jessica Schön

Det är fint med mig! Själv då?



Jaså blandar du kesella med protein, ska jag testa! Brukar blanda med vaniljyoghurt, bär eller liknande för att få ner det ;)

2010-11-18 - 20:36:20


URL: http://salongjessica.blogg.se/



Postat av: Jessica Schön

Haha, nej riktigt så gott är det inte! Och jag får i mig 500g kvarg/dag så jag varierar med lite olika ;)



Härligt! Fick helg idag jag! :) Jag har inte planerat så mycket i helgen, tar dagen som den kommer så får vi se! Klassfest på lördag hörde jag något om men vi får se! Vad har du själv för planer?

2010-11-18 - 20:49:25


URL: http://salongjessica.blogg.se/



Postat av: Ina -20kg på 20 veckor

Ps. 250 kg nu. Och jag tror jag fanimig spräckte ändtarmen för varje lyft. HAHA

(ursäkta språket;))

2010-11-18 - 21:04:10


URL: http://www.metrobloggen.se/euforiah



Postat av: B.G.

På Lidel kan man köpa 500g-förpackningar med 0,3% fett för 12 kr/st! Blanda med funlight sen smakar det riktigt najs! ;)

2010-11-18 - 21:52:16


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Till bloggens topp









Blogg listad på Bloggtoppen.se Hälsa Sport bloggar Blogglista.se BlogRankers.com Hälsa Bloggparaden Reggad på Commo.se Pinga Frisim Hälsoblogg


Nätapotek
RSS 2.0






bloglovin