Crosstrainer-oskuld 2010-11-10 - 21:09:39


Precis avslutat ett onsdagspass vilket består utav magträning, lite underarmsträning sen följt av löpning. Jag känner att jag börjat få någon skum smärta i knäet när jag springer så jag tänkte att jag skulle testa crosstrainern idag! Vilket jag gjorde.

Crosstrainer(för er som inte vet) är en stationär maskin vars uppgift är att simulera att man går eller springer. Detta gör att man tar bort tryck på lederna, tex mitt knä. Tänk på det alla ni som känner att ni har lite småproblem med era leder.
Då jag inte testat crosstrainer fullständigt innan så tog jag min riktiga crosstrainer-oskuld ikväll och jag tycker crosstrainer är mycket roligare och på ett annat sätt jobbigare än springa. Kommer därför köra detta istället för löpning de närmare onsdagspassen. Sålänge jag får upp samma flås och puls spelar löpning/crosstrainer ingen roll för mig.

Någon av er läsare som brukar använda crosstrainern?


Stay fit!

5 kommentarer




Kommentarer


Postat av: Johanna

Jag älsker't. Då vet man att man har gjort nånting och att musklerna har fått jobba hårt! :)

2010-11-10 - 21:38:49


URL: http://johannaaolsen.blogg.se/



Postat av: Jessica Schön

Älskar crosstrainern, som du säger jobbigare sätt att springa och skonsammare :)



Gillar bloggen!

2010-11-10 - 23:10:23


URL: http://salongjessica.blogg.se/



Postat av: CARRO

Crosstrainern är fantastisk bra tkr jag. Tiden går extra snabbt eftersom man kan ställa in så många olika program och man involverar hela kroppen. Sen att man kan variera och köra framlänges och baklänges - grymt bra - och även utan att hålla i sig (balansträning)....



Ser bara fördelar med CT:n, särskilt nu när det är mindre trivsamt att motionera utomhus :D

2010-11-11 - 11:57:46


URL: http://www.metrobloggen.se/carroseil



Postat av: liindblaads

hahaha du tycker de asså ! den e ganska smart ! men jag vte inte om jags kulle vilja lägga lite urin på en iphone :P

2010-11-11 - 16:31:52


URL: http://liindblaads.se



Postat av: Amanda

Svar: Sitter och svarar på kommentarer, måste sedan förbereda en redovisning! Vad gör du?



Vi har en crosstrainer hemma, men det är ganska tråkigt.

2010-11-11 - 19:04:56


URL: http://amnnda.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Till bloggens topp









Blogg listad på Bloggtoppen.se Hälsa Sport bloggar Blogglista.se BlogRankers.com Hälsa Bloggparaden Reggad på Commo.se Pinga Frisim Hälsoblogg


Nätapotek
RSS 2.0






bloglovin